2013. szeptember 29., vasárnap

Házi készítésű kozmetikum

Második fejezet

 A dezodor(ok) után itt van a következő: ajakír.

A dezodorokhoz még mondanék egy kis értékelést ugyanis a nyári óta készítettem még egyet csak levendula illat nélkül, finomítatlan kakaóvajjal, így annak jó kakaós az illata. Na szóval az észrevétel annyi, hogy kb 1,5-2-szeresen több szódabikarbóna kell bele, mert egy idő után... hát na, lehet érezni az ember szagot.

És akkor most térjünk rá az ajakírra. Tegnap csináltam először. Dóritól kaptam az első home made ajakápolót még télen. Az mostanra elfogyott, ezért itthon mindenki kapott egy tégelykével.

A recept:

-1 evk. reszelt méhviasz
-2 evk. olíva olaj
-1 kapszula E-vitamin ( Ami 400 mg azaz 0,4 g, de mivel ezt nem tudom itthon kimérni, mert nincs analitikai mérlegem, ezért a sűrűség ismeretében (ρ=0,950 g/cm3) kiszámoltam mekkora térfogatú E-vitami szükséges: 0,42 ml.  Egy 2 ml-es kiskanálnak kb. a negyede szükséges csak olyan szemre kimérve. Én üvegben kaptam nem kapszulában, akinek szintén ilyen formában ez a kis megjegyzés azoknak szól.)

Először a méhviaszt felolvasztjuk, az után belekeverjük az olíva olajat, és a gőzről levéve beletesszük az E-vitamint. Még folyékony állapotban beleöntjük a kis tégelyekbe. Nekem 3 db  3 g-os tégely teljesen tele lett. Miután megszilárdultak már használható is. A test meleg hatására éppen olvad annyira, hogy kenhető legyen.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése