2015. március 22., vasárnap

Engem is elért...

A szappan láz. Már régóta foglalkoztatott a házi szappan készítése, és végre egy fél éve belevágtam. Az első próbálkozásnál, még egy jól bevált receptet használtam, nem bíztam semmit a véletlenre. Nagyon jól sikerültek a szappanjaim, és a családban nagy sikert arattak.

Második kísérletemkor már karácsonyi ajándéknak készültek. Megfelelő mennyiségű forma hiányában egy kicsit gurbák lettek. Készítettem adventi illó olajos, mákos citromfüves és kávés szappant. Valamiért mikor a mákos szappant felvágtam tört és porladt, és ez a tulajdonsága az érés után sem változott.

A legutóbbi ténykedésre januárban került sor. Ekkor az előzőek tapasztalatával álltam neki a tervezésnek. Saját szappanreceptet írtam. Disznóvágásból gyönyörű fehér disznózsírunk volt, így evidens volt, hogy ebből is készítek szappant. Három fajtát találtam ki.
Az első egy natúr disznózsíros szappan kókusz zsírral és olíva olajjal. A másodikat sütőtökösnek képzeltem el, és a harmadik kakaós-kávés kakaóvajjal.
Az előzőekkel ellentétben nem a készítéstől számított második, hanem első napon vágtam őket fel. Így úgy tűnt nekem praktikusabb, sokkal könnyebben ment. Bár a kakaós-kávés szappan már ekkor is nagyon kemény volt.
Mintának a szappannak előzőleg süthető gyurmából nyomdát készítettem fát és szívet. Ezt is a felvágáskor nyomtam a szappanba.
Formának pedig egyszerű tejes dobozokat használtam.
Jól habzó illatmentes szép szappanok lettek.

Most egy kicsit hanyagolom a szappan készítést, de majd idővel még készítek. Addig is gyűjtöm az ötleteket és az ötletek kivitelezésén morfondírozom.

Végül pedig beszéljenek helyettem a szappanjaim ;)




Akinek megtetszett valamelyik és szeretne belőle magának, vagy családtagjának írja meg kommentben a bejegyzéshez, és felvesszük a kapcsolatot.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése